דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוסים פראיים 

מאת    [ 07/10/2012 ]

מילים במאמר: 382   [ נצפה 4985 פעמים ]

לסוסים ובני אדם יש קשר עתיק. כפי הנראה היו אלה נוודים אסייתיים אשר בייתו סוסים כבר לפני כ -4,000 שנה, הם השתמשו בהם לרכיבה ולסחיבת משאות כבדים, גם עם כניסתו של עידן המנוע המכני, הסוסים עדיין חיוניים לבני האדם. סוסים עדיין תופסים מקום של כבוד בתרבויות רבות.

סוסי פרא בדרך כלל מתכנסים בקבוצות של 3-20. סוס (זכר בוגר) מוביל את הקבוצה, אשר מורכבת מסוסות (נקבות) וסייחים צעירים. מוסטנג הוא סוס פרא שנמצא בארצות הברית של אמריקה. הם גם לפעמים ידועים כמו סוסים פרא אמריקאים, מוסטנג קבל את שמו מן המילה mesteño הספרדי, כלומר פרוע או תועה. סוסים אלה בדומה לגזע של סוסים ערבים הם סוסים חזקים וקשוחים. יש להם עצמות ורגליים חזקות מאוד, והם בדרך כלל מוצקים ושריריים. סוסים אלה ניחנים בחוש ריח מפותח, ראייה מצוינת ושמיעה מעולה, תכונות המאפשרות להם לקלוט את האנשים והחיות סביבם. עם זאת, מכיוון שהם התרבו בטבע המבנה שלהם קצת שונה מאלה של סוסים מקומיים. האנטומיה המיוחדת של הסוסים מאפשרת להם לעשות שימוש במהירות כדי להימלט מטורפים ויש להם חוש מפותח של איזון ואינסטינקט. סוסים יכולים לישון בעמידה וגם בשכיבה.

בשנות 1800 בקליפורניה שבארצות הברית נהרגו בידי חוואים זועמים 40,000 סוסי פרא מהסיבה שהסוסים היו אוכלים את המרעה של החוואים. בשנת 1930 סוסי פרא רבים נמכרו כמאכל לצריכה של בעלי חיים אחרים. עם זאת, מאז שנת 1971 הסוסים הפכו למוגנים על ידי מנהל המקרקעין והם כבר לא נשחטו. מאותה תקופה ועד היום סוסי פרא מהווים השראה ליוצרים רבים מענף הקולנוע וסרטי אנימציה וסרטים רבים הופקו על סוסי המוסטנג. 

היסטוריה: סוסי המוסטנג הם ממוצא ספרדי, סוסים אלה הובאו לצפון אמריקה על ידי חוקרים ספרדיים. בכל מקום שהתיישבו ספרדים סוסיהם הגיעו אחריהם. בעלי חיים אלה הורשו לשוטט חופשיים ונגנבו בקלות על ידי האינדיאנים. סוסי המוסטנג הפכו מהרה לידידים הטובים ביותר של הילידים האמריקאים ושימשו אותם לצורך רכיבה על סוסים. סוסים אלה התרבו והפכו לבסיס של המוסטנג המודרני. היום לעומת זאת, הסוסים התערבבו עם מגוון רחב של גזעי סוסים אחרים, מסוסים גזעיים טהורים למעורבים, וזה גם הגורם למגוון הרחב של צבעיהם, גודלם, ואופיו של הסוס.

צבעים: מכיוון שבמרוץ הזמן סוסים רבים התערבבו עם גזעים אחרים של סוסים שיש להם מגוון עצום של צבעים, הצבעים השתנו בין עדר לעדר, יכולים להיות סוסים בגוונים של שחור, כסף מנומר, חום, לבן , ועוד מגוון רחב של צבעים.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב